• Hlavní strana
  • O nás
  • Blog
  • Partnerská spolupráce
  • Kontakty
  • Merchant portal
  • Přihlásit se
  • Platební terminály
      • Platební terminály
      • O platebních terminálech
      • Zažádejte si o platební terminál ještě dnes.
      • Začínám s terminálem
      • Pokud s terminálem začínáte, rádi vám poradíme.
      • Mám zkušenost s terminálem
      • Jestli hledáte nového poskytovatele, jste tu správně.
      • Podle oboru podnikání
      • Vyberte si terminál podle typu vašeho podnikání.
      • Poslat terminál kurýrem
      • Terminál v obchodě do 2 dnů.
      • Katalog terminálů
      • Vyberte si zařízení podle vaší potřeby.
      • Terminál Plus
      • Přijímejte všechny typy plateb včetně hotovosti i poukázek.
      • Samoobslužná řešení
      • Vestavěné platební terminály pro samoobslužné boxy, parkoviště, čerpací stanice a další.
  • Platební brána
      • Platební brána
      • Platební brána pro e-shopy
      • Objevte funkce, které nabízí naše platební brána.
      • Jak integrovat platební bránu GP webpay
      • Stáhněte si pluginy a podívejte se na způsoby integrace GP webpay do vašeho e-shopu.
      • Platební link
      • Posílejte platební link přes SMS nebo vytvořte QR kód.
      • Click to Pay
      • Konec přepisování čísel z karet. Vyzkoušejte novinku.
      • Odložené platby
      • Zvyšte obraty svého e-shopu díky Odloženým platbám přes Twisto
  • Terminál v mobilu
      • Terminál v mobilu
      • O terminálu v mobilu
      • Zjistěte více, jak aplikace funguje.
      • Tap to Pay na iPhone
      • Přijímejte bezkontaktní platby iPhonem.
      • GP tom Plus
      • Rozšířená verze aplikace GP tom s katalogem produktů a dalšími novými funkcemi.
      • QR platba účtem
      • Zobrazte QR kód pro platbu účtem na displeji
      • Manuál k aplikaci
      • S aplikací začínáte nebo hledáte jaké zařízení je podporované?
      • Často kladené otázky
      • Nejčastěji kladené otázky a odpovědi.
  • Doplňkové služby
      • Doplňkové služby
      • Přehled doplňkových služeb
      • Pořiďte si k vašemu produktu i další služby.
      • DCC: Dynamická konverze měny
      • Umožněte zahraničním zákazníkům zaplatit v jejich měně.
      • Flexibilní financování
      • Financování, které se splácí přes terminál.
      • GP analytics
      • Opřete svá rozhodnutí o čísla.
      • PCI DSS
      • Předcházejte nebezpečí úniku kartových údajů.
      • Acquiring+
      • Archivujte účtenky z terminálu a ušetřete.
      • Global Payments Care
      • Terminál vám vyměníme bez otázek, zadarmo a to i opakovaně.
      • Nabíjecí stanice pro elektromobily
      • Zařídíme vám nabíjecí stanici přímo před vaším podnikem.
      • Loyalty
      • Věrnostní program pro vaše zákazníky.
      • Autoasistence
      • Spolehlivá pomoc na cestách pro všechny vaše vozidla.
  • Podpora
      • Podpora
      • Zákaznický portál Marketplace
      • Váš nový online portál pro správu produktů a služeb 24/7.
      • Centrum zákaznické podpory
      • Získejte další informace o produktech a službách.
      • Doplňkové služby
      • Nejčastější otázky a odpovědi k doplňkovým službám.
      • Platební terminál
      • Přijímání plateb, zaúčtování, reklamace a mnohé další.
      • Platební brána GP webpay
      • Nejčastější otázky a odpovědi k platební bráně.
      • Terminál v mobilu
      • Aplikace GP tom a jak s ní pracovat.
      • Merchant Portál
      • Stahujte si výpisy a informace o transakcích.
      • MIF++
      • Jak funguje transparentní účtování?
      • Důležité dokumenty
      • Obchodní podmínky, reklamační řád, sazebník poplatků.
  • Platební terminály
      • Platební terminály
      • O platebních terminálech
      • Zažádejte si o platební terminál ještě dnes.
      • Začínám s terminálem
      • Pokud s terminálem začínáte, rádi vám poradíme.
      • Mám zkušenost s terminálem
      • Jestli hledáte nového poskytovatele, jste tu správně.
      • Podle oboru podnikání
      • Vyberte si terminál podle typu vašeho podnikání.
      • Poslat terminál kurýrem
      • Terminál v obchodě do 2 dnů.
      • Katalog terminálů
      • Vyberte si zařízení podle vaší potřeby.
      • Terminál Plus
      • Přijímejte všechny typy plateb včetně hotovosti i poukázek.
      • Samoobslužná řešení
      • Vestavěné platební terminály pro samoobslužné boxy, parkoviště, čerpací stanice a další.
  • Platební brána
      • Platební brána
      • Platební brána pro e-shopy
      • Objevte funkce, které nabízí naše platební brána.
      • Jak integrovat platební bránu GP webpay
      • Stáhněte si pluginy a podívejte se na způsoby integrace GP webpay do vašeho e-shopu.
      • Platební link
      • Posílejte platební link přes SMS nebo vytvořte QR kód.
      • Click to Pay
      • Konec přepisování čísel z karet. Vyzkoušejte novinku.
      • Odložené platby
      • Zvyšte obraty svého e-shopu díky Odloženým platbám přes Twisto
  • Terminál v mobilu
      • Terminál v mobilu
      • O terminálu v mobilu
      • Zjistěte více, jak aplikace funguje.
      • Tap to Pay na iPhone
      • Přijímejte bezkontaktní platby iPhonem.
      • GP tom Plus
      • Rozšířená verze aplikace GP tom s katalogem produktů a dalšími novými funkcemi.
      • QR platba účtem
      • Zobrazte QR kód pro platbu účtem na displeji
      • Manuál k aplikaci
      • S aplikací začínáte nebo hledáte jaké zařízení je podporované?
      • Často kladené otázky
      • Nejčastěji kladené otázky a odpovědi.
  • Doplňkové služby
      • Doplňkové služby
      • Přehled doplňkových služeb
      • Pořiďte si k vašemu produktu i další služby.
      • DCC: Dynamická konverze měny
      • Umožněte zahraničním zákazníkům zaplatit v jejich měně.
      • Flexibilní financování
      • Financování, které se splácí přes terminál.
      • GP analytics
      • Opřete svá rozhodnutí o čísla.
      • PCI DSS
      • Předcházejte nebezpečí úniku kartových údajů.
      • Acquiring+
      • Archivujte účtenky z terminálu a ušetřete.
      • Global Payments Care
      • Terminál vám vyměníme bez otázek, zadarmo a to i opakovaně.
      • Nabíjecí stanice pro elektromobily
      • Zařídíme vám nabíjecí stanici přímo před vaším podnikem.
      • Loyalty
      • Věrnostní program pro vaše zákazníky.
      • Autoasistence
      • Spolehlivá pomoc na cestách pro všechny vaše vozidla.
  • Podpora
      • Podpora
      • Zákaznický portál Marketplace
      • Váš nový online portál pro správu produktů a služeb 24/7.
      • Centrum zákaznické podpory
      • Získejte další informace o produktech a službách.
      • Doplňkové služby
      • Nejčastější otázky a odpovědi k doplňkovým službám.
      • Platební terminál
      • Přijímání plateb, zaúčtování, reklamace a mnohé další.
      • Platební brána GP webpay
      • Nejčastější otázky a odpovědi k platební bráně.
      • Terminál v mobilu
      • Aplikace GP tom a jak s ní pracovat.
      • Merchant Portál
      • Stahujte si výpisy a informace o transakcích.
      • MIF++
      • Jak funguje transparentní účtování?
      • Důležité dokumenty
      • Obchodní podmínky, reklamační řád, sazebník poplatků.
  • Platební terminály
    • Nabidka POS
    • O platebních terminálech
    • S terminály začínám
    • Katalog terminálů
    • Přejděte k nám
    • Terminál Plus
    • Podle oboru podnikání
    • Poslat terminál kurýrem
  • Terminál v mobilu
    • Aplikace GP tom
    • Tap to Pay na iPhone
    • QR platba účtem
    • Manuál k aplikaci
    • Často kladené otázky
    • GP tom Plus
  • Platební brána
    • Platební brána GP webpay
    • Doplňky a pluginy
    • Platební odkaz
    • Odložené platby
  • Doplňkové služby
    • Přehled doplňkových služeb
    • Nabíjecí stanice pro elektromobily
    • GP analytics
    • Flexibilní financování
    • Loyalty
    • Dynamická konverze měny
    • Archivování účtenek
    • Global Payments Care
    • PCI DSS
    • Autoasistence
  • Podpora
    • Marketplace
    • Centrum podpory
    • Nejčastější otázky k terminálu
    • Nejčastější otázky o GP webpay
    • Nejčastější otázky k GP tom
    • Důležité dokumenty
    • Přihlášení do Merchant Portálu
  • Přihlásit se do portálu | Marketplace
Hledám 
platební terminál, platební brána, flexibilní financování

PSD2: Pozor na nesplněnou povinnost změny ADDINFO parametru!

10. 11. 2021

Jak jsme vás již informovali, pro urychlení celého procesu transakce, je nutné na vaší straně rozšířit parametr ADDINFO o další požadované údaje o zákazníkovi a tato pole plnit. Na základě splnění této podmínky může na straně vydavatele platební karty dojít k uplatnění výjimek, což výrazně zrychlí průběh ověření a platby na vašem e-shopu. V souvislosti s tímto je také nezbytné upravit Obchodní podmínky vašeho e-shopu, kde v části GDPR je třeba doplnit informace týkající se souhlasu zákazníků s poskytnutím jejich identifikačních údajů.

Hlavním důvodem zařazení ADDINFO do procesu transakce je zabezpečení co největšího komfortu placení zákazníkovi při zachování vysoké úrovně bezpečnosti při platbě kartou na internetu. Pokud jsou poskytnuty všechny údaje o držiteli, transakce se zrychlí a nebude to mít dopad na snížení konverze transakcí. Vyplněním polí pomůžete také našemu bezpečnostnímu monitoringu lépe odhalovat případné podvodné transakce.

Aby nákupní proces proběhl bez přerušení, je vyžadováno předávání níže uvedených dat při každé platbě kartou:

  • Jméno
  • E-mailová adresa (Email address)
  • Domácí telefonní číslo (Home phone number)
  • Číslo mobilního telefonu (Mobile phone number)
  • Fakturační adresa (Billing address)
  • Dodací adresa (Shipping address)

Nejčastější otázky (FAQ)

Je třeba zdůraznit, že údaje, které zákazník vyplňuje během nákupu, jsou vyžadovány vydavatelem platební karty, kterou zákazník hodlá nakoupit. Údaje, které tedy vloží musí odpovídat údajům, které jsou evidovány u vydavatele. Údaje jsou použity při autentizaci držitele platební karty a případné uplatnění výjimky z SCA (silné ověření plátce). Nelze například do dodací adresy vyplnit adresu Zásilkovny.

Využití nástroje (tzv.TRA) pro uplatnění výjimek ze silného ověření plátce (tzv. SCA) je pro vydavatele povinný, ale jeho použití se liší vydavatel od vydavatele platebních karet. Nemůžeme tedy jednoznačně říci, že některá pole nemusí být vyplňována s ohledem na typ byznysu obchodníka. Vážně doporučujeme vyplňovat všechna uvedená pole, aby byl zajištěn rychlý proces transakce a nedošlo ke snížení objemu transakcí na vaší platební bráně. Ke snížení objemu transakcí dochází v poslední době právě tím, že držitel je vydavatelem vyzván k dvoufaktorové autentizaci a často z tohoto důvodu transakci nedokončí nebo vyprší limit pro ověření držitele v případech, kdy držitel "hledá" další hesla apod., která jsou vyžadována vydavatelem.

Uplatněním výjimky se zrychlí proces autentizace (ověření) nakupujícího (v tomto případě nemusí držitel se ověřovat u vydavatele dvěma způsoby, tedy dvoufaktorově). Tedy, ve standardním procesu si nově dle PSD2 vydavatel pomocí dodatečných procesů ověří totožnost zákazníka, ve zkráceném procesu využije informací z ADDINFO, bez dalšího nutného ověřování držitele transakci ihned schvaluje.

Technická podpora

Technická specifikace je vám k dispozici na stránkách společnosti GPE, která je dodavatelem řešení GP webpay, tedy www.gpwebpay.cz. Na této stránce, ve zvláštní sekci PSD2/RTS je detailní popis jak postupovat dle jednotlivých typů transakcí / obchodních řešení. Technická specifikace je ke stažení zde https://gpwebpay.cz/PSD2RTS.html. A v případě nejasností vám ochotně pomohou specialisté Aplikační podpory GP webpay na [email protected].

------------------------------------------------------

English version:

As we have already informed you, in order to speed up the entire transaction process, it is necessary to extend the ADDINFO parameter on your side by adding new fields for the required customer data and to fill in these fields This is a condition for applying the exceptions by the card issuer, which will significantly speed up the authentication and payment process. An unavoidable part of this change is the amendment of your Terms and Conditions, part GDPR, where you must inform your customers that you will require their data in order to process the transaction smoothly and to receive their consent for doing so.

The main reason behind implementing ADDINFO into the transaction process is to to ensure the greatest possible comfort of payment to the customer while maintaining a high level of security when paying by card on the Internet When all the required cardholder data are provided, the transaction will be accelerated and will not have the effect on reducing the conversion of transactions. By filling in the fields, you will also help our security monitoring to better detect possible fraudulent transactions.

In order for the purchase process to run uninterrupted, the following data is required to be transmitted with each card payment:

  • Name
  • Email address
  • Home phone number
  • Mobile phone number
  • Billing address
  • Shipping address

FAQ

It should be emphasized that the data that the customer fills in during the purchase is required by the issuer of the payment card that the customer intends to use for the purchase. The data he enters must therefore correspond to the data registered with the card issuer. The data is used for authentication of the payment cardholder and possible application of the exception from SCA (strong customer authentication). For example, it is not possible to enter the address of the Mailbox or Pickup-Up Point in the Shipping Address field.

The use of the tool (so-called TRA) for the application of exceptions from SCA is mandatory for the issuer, but its use differs from the issuer to the issuer of payment cards. Therefore, we cannot say unequivocally that some fields do not have to be filled in with respect to the merchant business. We strongly recommend filling in all the above fields in order to ensure a fast transaction process and not reduce the volume of transactions at your payment page. Recently, the volume of transactions has been reduced by the cardholder being asked by his issuer for two-factor authentication and often for this reason the transaction is not completed by the customer or expires the cardholder's authentication limit in cases where the customer is in search for additional passwords, etc. required by his issuer.

Applying the exception step speeds up the process of authentication (verification) of the buyer (in this case, the cardholder does not have to verify with the issuer by two methods/factors. Thus, in the standard process, according to PSD2, the issuer verifies the identity of the customer using additional processes, in the shorter process uses the information from ADDINFO, without further necessary cardholder verification the issuer immediately approves the transaction.

Technical Support

Seek the technical help on GP webpay pages www.gpwebpay.cz/en. In a specific section here https://gpwebpay.cz/en/PSD2RTS.html you may find detailed how-to based on the various payment methods / merchant solutions. To download the technical specification please go to https://www.gpwebpay.cz/en/Download.html. And should you need any specific assistance in this matter, the GP webpay Application Support Team at [email protected] will guide you through.

Categories: Legislativa
Tags: PSD2

Kategorie

  • Tisková zpráva (20)
  • Tipy a triky (18)
  • Platební terminály (16)
  • Terminál v mobilu (13)
  • Trendy a novinky (11)
  • Legislativa (10)
  • Platební brána (10)
  • Doplňkové služby (7)
  • Rozhovor (4)
  • Příběhy zákazníků (3)
  • CSR (3)

Štítky

Platební brána Dobrovolnictví EET Elektromobilita a nabíjecí stanice GP webpay IT Karty neberu Kryptoměny Flexibilní financování Marketplace Terminál v mobilu Merchant Portal Mýty o kartách Neziskové organizace Partneři Průzkum PSD2 Státní správa Platební terminály GP tom Donátorský totem Trendy Tisková zpráva Útrata

Podpora

Přihlásit se do zákaznického portálu:

Marketplace


Nonstop technická podpora:

+420 267 197 777

 

facebook  Sledujte nás na Facebooku

O společnosti

Poznejte Global Payments

Kontakty a média

Partnerská spolupráce

Kariéra

Naše produkty

Platební terminály

Platební brána

Terminál v mobilu

Doplňkové služby

Řešení podle oboru

Restaurace, bary a kavárny

Hotely a ubytovací služby

Maloobchodní prodej

Svobodná povolání

Služby

Města a obce

Doprava a spedice

Sportovní zařízení

Akce a festivaly

Mohlo by vás zajímat

Doplňky a pluginy

Shoptet

Blog

MIF++

Slovník pojmů

Hledám...

Chci začít brát karty

Chci změnit poskytovatele

Global Payments je obchodní značka společnosti Global Payments s.r.o., podnikající na území České republiky se sídlem V Olšinách 626/80, Strašnice, 100 00 Praha 10, Česká republika, IČ: 042 35 452, zapsaná v Obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 244453. Společnost Global Payments s.r.o. je jako platební instituce zapsána na seznamu poskytovatelů vedeném Českou národní bankou, oprávněna poskytovat platební služby ve smyslu zákona č. 370/2017 Sb., o platebním styku, v platném znění. Dohled nad společností Global Payments s.r.o. v oblasti poskytování platebních služeb vykonává Česká národní banka.

© 2025 Global Payments Inc.Všechna práva vyhrazena. Všechny ostatní zde identifikované nebo zmíněné ochrané známky, názvy produktů a loga jsou majetkem příslušných vlastníků.

  • Podmínky webových stránek
  • Ochrana osobních údajů
  • Cookie Settings
  • GDPR