Jak jsme vás již informovali, pro urychlení celého procesu transakce, je nutné na vaší straně rozšířit parametr ADDINFO o další požadované údaje o zákazníkovi a tato pole plnit. Na základě splnění této podmínky může na straně vydavatele platební karty dojít k uplatnění výjimek, což výrazně zrychlí průběh ověření a platby na vašem e-shopu. V souvislosti s tímto je také nezbytné upravit Obchodní podmínky vašeho e-shopu, kde v části GDPR je třeba doplnit informace týkající se souhlasu zákazníků s poskytnutím jejich identifikačních údajů.
Hlavním důvodem zařazení ADDINFO do procesu transakce je zabezpečení co největšího komfortu placení zákazníkovi při zachování vysoké úrovně bezpečnosti při platbě kartou na internetu. Pokud jsou poskytnuty všechny údaje o držiteli, transakce se zrychlí a nebude to mít dopad na snížení konverze transakcí. Vyplněním polí pomůžete také našemu bezpečnostnímu monitoringu lépe odhalovat případné podvodné transakce.
Aby nákupní proces proběhl bez přerušení, je vyžadováno předávání níže uvedených dat při každé platbě kartou:
- Jméno
- E-mailová adresa (Email address)
- Domácí telefonní číslo (Home phone number)
- Číslo mobilního telefonu (Mobile phone number)
- Fakturační adresa (Billing address)
- Dodací adresa (Shipping address)
Nejčastější otázky (FAQ)
Je třeba zdůraznit, že údaje, které zákazník vyplňuje během nákupu, jsou vyžadovány vydavatelem platební karty, kterou zákazník hodlá nakoupit. Údaje, které tedy vloží musí odpovídat údajům, které jsou evidovány u vydavatele. Údaje jsou použity při autentizaci držitele platební karty a případné uplatnění výjimky z SCA (silné ověření plátce). Nelze například do dodací adresy vyplnit adresu Zásilkovny.
Využití nástroje (tzv.TRA) pro uplatnění výjimek ze silného ověření plátce (tzv. SCA) je pro vydavatele povinný, ale jeho použití se liší vydavatel od vydavatele platebních karet. Nemůžeme tedy jednoznačně říci, že některá pole nemusí být vyplňována s ohledem na typ byznysu obchodníka. Vážně doporučujeme vyplňovat všechna uvedená pole, aby byl zajištěn rychlý proces transakce a nedošlo ke snížení objemu transakcí na vaší platební bráně. Ke snížení objemu transakcí dochází v poslední době právě tím, že držitel je vydavatelem vyzván k dvoufaktorové autentizaci a často z tohoto důvodu transakci nedokončí nebo vyprší limit pro ověření držitele v případech, kdy držitel "hledá" další hesla apod., která jsou vyžadována vydavatelem.
Uplatněním výjimky se zrychlí proces autentizace (ověření) nakupujícího (v tomto případě nemusí držitel se ověřovat u vydavatele dvěma způsoby, tedy dvoufaktorově). Tedy, ve standardním procesu si nově dle PSD2 vydavatel pomocí dodatečných procesů ověří totožnost zákazníka, ve zkráceném procesu využije informací z ADDINFO, bez dalšího nutného ověřování držitele transakci ihned schvaluje.
Technická podpora
Technická specifikace je vám k dispozici na stránkách společnosti GPE, která je dodavatelem řešení GP webpay, tedy www.gpwebpay.cz. Na této stránce, ve zvláštní sekci PSD2/RTS je detailní popis jak postupovat dle jednotlivých typů transakcí / obchodních řešení. Technická specifikace je ke stažení zde https://gpwebpay.cz/PSD2RTS.html. A v případě nejasností vám ochotně pomohou specialisté Aplikační podpory GP webpay na [email protected].
------------------------------------------------------
English version:
As we have already informed you, in order to speed up the entire transaction process, it is necessary to extend the ADDINFO parameter on your side by adding new fields for the required customer data and to fill in these fields This is a condition for applying the exceptions by the card issuer, which will significantly speed up the authentication and payment process. An unavoidable part of this change is the amendment of your Terms and Conditions, part GDPR, where you must inform your customers that you will require their data in order to process the transaction smoothly and to receive their consent for doing so.
The main reason behind implementing ADDINFO into the transaction process is to to ensure the greatest possible comfort of payment to the customer while maintaining a high level of security when paying by card on the Internet When all the required cardholder data are provided, the transaction will be accelerated and will not have the effect on reducing the conversion of transactions. By filling in the fields, you will also help our security monitoring to better detect possible fraudulent transactions.
In order for the purchase process to run uninterrupted, the following data is required to be transmitted with each card payment:
- Name
- Email address
- Home phone number
- Mobile phone number
- Billing address
- Shipping address
FAQ
It should be emphasized that the data that the customer fills in during the purchase is required by the issuer of the payment card that the customer intends to use for the purchase. The data he enters must therefore correspond to the data registered with the card issuer. The data is used for authentication of the payment cardholder and possible application of the exception from SCA (strong customer authentication). For example, it is not possible to enter the address of the Mailbox or Pickup-Up Point in the Shipping Address field.
The use of the tool (so-called TRA) for the application of exceptions from SCA is mandatory for the issuer, but its use differs from the issuer to the issuer of payment cards. Therefore, we cannot say unequivocally that some fields do not have to be filled in with respect to the merchant business. We strongly recommend filling in all the above fields in order to ensure a fast transaction process and not reduce the volume of transactions at your payment page. Recently, the volume of transactions has been reduced by the cardholder being asked by his issuer for two-factor authentication and often for this reason the transaction is not completed by the customer or expires the cardholder's authentication limit in cases where the customer is in search for additional passwords, etc. required by his issuer.
Applying the exception step speeds up the process of authentication (verification) of the buyer (in this case, the cardholder does not have to verify with the issuer by two methods/factors. Thus, in the standard process, according to PSD2, the issuer verifies the identity of the customer using additional processes, in the shorter process uses the information from ADDINFO, without further necessary cardholder verification the issuer immediately approves the transaction.
Technical Support
Seek the technical help on GP webpay pages www.gpwebpay.cz/en. In a specific section here https://gpwebpay.cz/en/PSD2RTS.html you may find detailed how-to based on the various payment methods / merchant solutions. To download the technical specification please go to https://www.gpwebpay.cz/en/Download.html. And should you need any specific assistance in this matter, the GP webpay Application Support Team at [email protected] will guide you through.