• Hlavní strana
  • O nás
  • Blog
  • Partnerská spolupráce
  • Kontakty
  • Merchant portal
  • Přihlásit se
  • Platební terminály
      • Platební terminály
      • O platebních terminálech
      • Zažádejte si o platební terminál ještě dnes.
      • Začínám s terminálem
      • Pokud s terminálem začínáte, rádi vám poradíme.
      • Mám zkušenost s terminálem
      • Jestli hledáte nového poskytovatele, jste tu správně.
      • Podle oboru podnikání
      • Vyberte si terminál podle typu vašeho podnikání.
      • Poslat terminál kurýrem
      • Terminál v obchodě do 2 dnů.
      • Katalog terminálů
      • Vyberte si zařízení podle vaší potřeby.
      • Terminál Plus
      • Přijímejte všechny typy plateb včetně hotovosti i poukázek.
      • Samoobslužná řešení
      • Vestavěné platební terminály pro samoobslužné boxy, parkoviště, čerpací stanice a další.
  • Platební brána
      • Platební brána
      • Platební brána pro e-shopy
      • Objevte funkce, které nabízí naše platební brána.
      • Jak integrovat platební bránu GP webpay
      • Stáhněte si pluginy a podívejte se na způsoby integrace GP webpay do vašeho e-shopu.
      • Platební link
      • Posílejte platební link přes SMS nebo vytvořte QR kód.
      • Click to Pay
      • Konec přepisování čísel z karet. Vyzkoušejte novinku.
      • Odložené platby
      • Zvyšte obraty svého e-shopu díky Odloženým platbám přes Twisto
  • Terminál v mobilu
      • Terminál v mobilu
      • O terminálu v mobilu
      • Zjistěte více, jak aplikace funguje.
      • Tap to Pay na iPhone
      • Přijímejte bezkontaktní platby iPhonem.
      • GP tom Plus
      • Rozšířená verze aplikace GP tom s katalogem produktů a dalšími novými funkcemi.
      • QR platba účtem
      • Zobrazte QR kód pro platbu účtem na displeji
      • Manuál k aplikaci
      • S aplikací začínáte nebo hledáte jaké zařízení je podporované?
      • Často kladené otázky
      • Nejčastěji kladené otázky a odpovědi.
  • Doplňkové služby
      • Doplňkové služby
      • Přehled doplňkových služeb
      • Pořiďte si k vašemu produktu i další služby.
      • DCC: Dynamická konverze měny
      • Umožněte zahraničním zákazníkům zaplatit v jejich měně.
      • Flexibilní financování
      • Financování, které se splácí přes terminál.
      • GP analytics
      • Opřete svá rozhodnutí o čísla.
      • PCI DSS
      • Předcházejte nebezpečí úniku kartových údajů.
      • Acquiring+
      • Archivujte účtenky z terminálu a ušetřete.
      • Global Payments Care
      • Terminál vám vyměníme bez otázek, zadarmo a to i opakovaně.
      • Nabíjecí stanice pro elektromobily
      • Zařídíme vám nabíjecí stanici přímo před vaším podnikem.
      • Loyalty
      • Věrnostní program pro vaše zákazníky.
      • Autoasistence
      • Spolehlivá pomoc na cestách pro všechny vaše vozidla.
  • Podpora
      • Podpora
      • Zákaznický portál Marketplace
      • Váš nový online portál pro správu produktů a služeb 24/7.
      • Centrum zákaznické podpory
      • Získejte další informace o produktech a službách.
      • Doplňkové služby
      • Nejčastější otázky a odpovědi k doplňkovým službám.
      • Platební terminál
      • Přijímání plateb, zaúčtování, reklamace a mnohé další.
      • Platební brána GP webpay
      • Nejčastější otázky a odpovědi k platební bráně.
      • Terminál v mobilu
      • Aplikace GP tom a jak s ní pracovat.
      • Merchant Portál
      • Stahujte si výpisy a informace o transakcích.
      • MIF++
      • Jak funguje transparentní účtování?
      • Důležité dokumenty
      • Obchodní podmínky, reklamační řád, sazebník poplatků.
  • Platební terminály
      • Platební terminály
      • O platebních terminálech
      • Zažádejte si o platební terminál ještě dnes.
      • Začínám s terminálem
      • Pokud s terminálem začínáte, rádi vám poradíme.
      • Mám zkušenost s terminálem
      • Jestli hledáte nového poskytovatele, jste tu správně.
      • Podle oboru podnikání
      • Vyberte si terminál podle typu vašeho podnikání.
      • Poslat terminál kurýrem
      • Terminál v obchodě do 2 dnů.
      • Katalog terminálů
      • Vyberte si zařízení podle vaší potřeby.
      • Terminál Plus
      • Přijímejte všechny typy plateb včetně hotovosti i poukázek.
      • Samoobslužná řešení
      • Vestavěné platební terminály pro samoobslužné boxy, parkoviště, čerpací stanice a další.
  • Platební brána
      • Platební brána
      • Platební brána pro e-shopy
      • Objevte funkce, které nabízí naše platební brána.
      • Jak integrovat platební bránu GP webpay
      • Stáhněte si pluginy a podívejte se na způsoby integrace GP webpay do vašeho e-shopu.
      • Platební link
      • Posílejte platební link přes SMS nebo vytvořte QR kód.
      • Click to Pay
      • Konec přepisování čísel z karet. Vyzkoušejte novinku.
      • Odložené platby
      • Zvyšte obraty svého e-shopu díky Odloženým platbám přes Twisto
  • Terminál v mobilu
      • Terminál v mobilu
      • O terminálu v mobilu
      • Zjistěte více, jak aplikace funguje.
      • Tap to Pay na iPhone
      • Přijímejte bezkontaktní platby iPhonem.
      • GP tom Plus
      • Rozšířená verze aplikace GP tom s katalogem produktů a dalšími novými funkcemi.
      • QR platba účtem
      • Zobrazte QR kód pro platbu účtem na displeji
      • Manuál k aplikaci
      • S aplikací začínáte nebo hledáte jaké zařízení je podporované?
      • Často kladené otázky
      • Nejčastěji kladené otázky a odpovědi.
  • Doplňkové služby
      • Doplňkové služby
      • Přehled doplňkových služeb
      • Pořiďte si k vašemu produktu i další služby.
      • DCC: Dynamická konverze měny
      • Umožněte zahraničním zákazníkům zaplatit v jejich měně.
      • Flexibilní financování
      • Financování, které se splácí přes terminál.
      • GP analytics
      • Opřete svá rozhodnutí o čísla.
      • PCI DSS
      • Předcházejte nebezpečí úniku kartových údajů.
      • Acquiring+
      • Archivujte účtenky z terminálu a ušetřete.
      • Global Payments Care
      • Terminál vám vyměníme bez otázek, zadarmo a to i opakovaně.
      • Nabíjecí stanice pro elektromobily
      • Zařídíme vám nabíjecí stanici přímo před vaším podnikem.
      • Loyalty
      • Věrnostní program pro vaše zákazníky.
      • Autoasistence
      • Spolehlivá pomoc na cestách pro všechny vaše vozidla.
  • Podpora
      • Podpora
      • Zákaznický portál Marketplace
      • Váš nový online portál pro správu produktů a služeb 24/7.
      • Centrum zákaznické podpory
      • Získejte další informace o produktech a službách.
      • Doplňkové služby
      • Nejčastější otázky a odpovědi k doplňkovým službám.
      • Platební terminál
      • Přijímání plateb, zaúčtování, reklamace a mnohé další.
      • Platební brána GP webpay
      • Nejčastější otázky a odpovědi k platební bráně.
      • Terminál v mobilu
      • Aplikace GP tom a jak s ní pracovat.
      • Merchant Portál
      • Stahujte si výpisy a informace o transakcích.
      • MIF++
      • Jak funguje transparentní účtování?
      • Důležité dokumenty
      • Obchodní podmínky, reklamační řád, sazebník poplatků.
  • Platební terminály
    • Nabidka POS
    • O platebních terminálech
    • S terminály začínám
    • Katalog terminálů
    • Přejděte k nám
    • Terminál Plus
    • Podle oboru podnikání
    • Poslat terminál kurýrem
  • Terminál v mobilu
    • Aplikace GP tom
    • Tap to Pay na iPhone
    • QR platba účtem
    • Manuál k aplikaci
    • Často kladené otázky
    • GP tom Plus
  • Platební brána
    • Platební brána GP webpay
    • Doplňky a pluginy
    • Platební odkaz
    • Odložené platby
  • Doplňkové služby
    • Přehled doplňkových služeb
    • Nabíjecí stanice pro elektromobily
    • GP analytics
    • Flexibilní financování
    • Loyalty
    • Dynamická konverze měny
    • Archivování účtenek
    • Global Payments Care
    • PCI DSS
    • Autoasistence
  • Podpora
    • Marketplace
    • Centrum podpory
    • Nejčastější otázky k terminálu
    • Nejčastější otázky o GP webpay
    • Nejčastější otázky k GP tom
    • Důležité dokumenty
    • Přihlášení do Merchant Portálu
  • Přihlásit se do portálu | Marketplace
Hledám 
platební terminál, platební brána, flexibilní financování

PSD2 – Povinnost změny ADDINFO parametru do 30.9.2021

26. 1. 2021

V souvislosti s implementací evropské směrnice PSD2 dochází při platebních transakcích k vícenásobnému ověření zákazníka, tzv. silnému ověření klienta na straně jeho vydavatele. Může docházet k tomu, že zákazník transakci zruší, nebo dojde k překročení času pro dokončení nákupu ve Vašem e-shopu.


Pro urychlení celého procesu, je nutné rozšířit parametr ADDINFO o další údaje o zákazníkovi. Teprve poté může dojít k uplatnění výjimek na straně vydavatele platební karty (TRA /Transaction Risk Analysis). Vyplněním polí pomůžete také našemu bezpečnostnímu monitoringu lépe odhalovat případné podvodné transakce.


Implementace musí být dokončena do 30.září 2021. V souvislosti s tím je také nezbytné změnit Obchodní podmínky Vašeho e-shopu, kde v části GDPR doplníte informace týkající se souhlasu zákazníků s poskytnutím jejich identifikačních údajů.



__________________________________________________________________________________

 

V lednu 2018 vešla v účinnost regulace Evropské unie s názvem PSD2 (Payment Service Directive), která přinesla změny v oblasti bezpečnosti a sjednocení plateb v rámci EU. Jako součást regulace byla vydána technická specifikace RTS (Regulatory Technical Standards) k posílení úrovně bezpečnostní ochrany a redukce objemu finančních podvodů. Klíčovým požadavkem je tzv. SCA, což je označení pro požadavek na silné ověření uživatelů, tedy Vašich zákazníků, při platbách na dálku.

Týká se všech transakcí provedených kartou vydanou evropským vydavatelem a procesované evropským zpracovatelem. Toto ustanovení vyžaduje, aby platící zákazník byl ověřen tak, aby bylo prokázáno, že jde o skutečného, oprávněného držitele platební karty s ohledem na oprávněný zájem na provedení transakce. K ověření platícího zákazníka dojde ještě předtím, než je platba autorizována a finanční prostředky strženy z účtu držitele karty.

V současné době u všech e-commerce transakcí dochází k silnému ověření držitele karty a cílem karetních schémat je umožnit vydavatelským bankám uplatnění výjimky pomocí TRA (Transaction Risk Analysis) – transakční rizikové analýzy. 

TRA (Transaction Risk Analysis)

Když držitel karty provede online platbu, budou v době transakce vyžadovány další úrovně autentizace, tedy ověření držitele u vydavatele platební karty. Díky rozšíření integrace umožníte vydavatelům platebních karet pracovat s více daty o transakci a umožníte jim nastavit vlastní rizikové parametry TRA (dle RTS), které budou pro Vás i Vaše zákazníky ku prospěchu.

V případě výjimky TRA nejsou při transakci vyžadovány všechny požadované způsoby ověření a pokud by došlo k reklamaci transakci, tak zodpovědnost za případnou škodu je na straně vydavatele platební karty.

Aby nákupní proces proběhl bez přerušení, karetní schémata vyžadují předávání níže uvedených dat při každé platbě kartou. Tímto může dojít k uplatnění výjimky TRA ze silného ověření uživatele na straně vydavatele platební karty:

  • Jméno (Name)

  • E-mailová adresa (Email address)

  • Domácí telefonní číslo (Home phone number)

  • Číslo mobilního telefonu (Mobile phone number)

  • Fakturační adresa (Billing address)

  • Dodací adresa (Shipping address)

Na Vaší straně je nutné provést změny ve stávající integraci s využitím API HTTP.

V tomto případě budete implementovat a využívat rozšířený parametr ADDINFO pro předávání výše uvedených dat (viz aktuální verze dokumentu “GP webpay API HTTP – Technická specifikace”, která je dostupná na tomto odkazu: https://www.gpwebpay.cz/Download.html ).

Současně upozorňujeme, že předávání výše uvedených údajů v rámci autentizačního procesu musí být v naprostém souladu s GDPR pravidly. Výše uvedená data jsou ukládána pouze u vydavatelů platebních karet. Požadujeme, abyste v rámci informací o zpracování osobních údajů informovali držitele platebních karet o skutečnosti, že jejich výše uvedené osobní údaje budou sdíleny s vydavatelem platební karty za účelem možné výjimky TRA, která umožní jednodušší nákupní proces. Jako titul pro přenos údajů doporučujeme využít oprávněný zájem obchodníka na zpracování transakce.

Dotazy a požadavky na podporu při implementaci zasílejte na e-mailovou adresu [email protected] .

Dovolujeme si Vás požádat, abyste požadované změny s předáváním dodatečných informací implementovali nejpozději do 30.9.2021.


English version

PSD2 – ADDINFO Parameter Mandated Changes, by September 30th, 2021



In connection with EU PSD2 Directive there is multiple cardholder authentication required according to the SCA (Strong Customer Authentication) mandate, on the issuer side. This might result on the customer side into cancelling the transaction, or to time-out for finishing the purchase in your e-shop. 

To speed up the whole process, it is necessary to extend the ADDINFO parameter with additional customer data . Only then can exceptions be invoked by the issuer of the payment card (TRA/ Transaction Risk Analysis). By submitting all the fields you may help the security monitoring to better detect possible fraudulent transactions.

The implementation must be completed by September 30th, 2021.  In connection with this, it is also necessary to change the Terms & Conditions of your e-shop, where in the GDPR section you will add information concerning the consent of customers to the provision of their identification data.

Follow our website for answers to your questions.


_________________________________________________________________________________

In January 2018, a European Union regulation known as the PSD2 (Payment Services Directive) entered into force, bringing changes to the security and unification of payments within the EU. As part of this regulation, the RTS (Regulatory Technical Standards) technical specification was issued to strengthen the level of security protection and reduce the volume of financial fraud. One key requirement is for SCA (strong customer authentication) for users – meaning your customers – when making remote payments.

This applies to all transactions using cards issued by European issuers and processed by European processors. This provision requires the paying customer to be authenticated in such a way as to demonstrate that they are the genuine, authorised holder of such payment card and have a legitimate interest in the performance of the transaction. The paying customer will be authenticated before the payment is authorised and the funds deducted from the cardholder’s account.

Currently, all e-commerce transactions are subject to strong cardholder authentication and the goal of the card schemes is to enable the issuing banks to apply the TRA (Transaction Risk Analysis) exemption. 

TRA (Transaction Risk Analysis)

When a cardholder makes an online payment, another level of authentication – meaning authentication of the holder with the payment card issuer – will be required at the time of the transaction. The extension of integration means you will enable payment card issuers to work with more transaction data and enable them to set their own TRA risk parameters (hereinafter “RTS”), which will be of benefit to both you and your customers.

With the application of the TRA exemption, all the authentication methods are not required during a transaction and in the event of a complaint about such a transaction, the payment card issuer will be liable for any loss.

To ensure the payment process is uninterrupted, the card schemes require the transfer of the data indicated below for every card payment. This may result in the application of the TRA exemption from strong customer authentication by the payment card issuer:

  • Name

  • Email address

  • Home phone number

  • Mobile phone number

  • Billing address

  • Shipping address

You will need to make changes in the existing integration using an HTTP API.

In this case, you will implement and use the extended parameter ADDINFO for the transfer of the above data (see the current version of the “GP webpay API HTTP – Technical Specification” document, which is available here: https://gpwebpay.cz/en/Download.html ).

At the same time, please note that the transfer of the above data as part of the authentication process must be in full compliance with GDPR rules. The above data are stored only with the payment card issuers. We are asking that, as part of the information about the processing of personal data, you inform the payment card holders that their indicated personal data will be shared with the payment card issuer for the possible application of the TRA exemption, which will make the purchase process simpler. We recommend using the merchant’s legitimate interest in the processing of the transaction as the grounds for the data transfer.

Please send any queries and implementation support requests to the email address [email protected].

We would also like to ask you to implement the required changes relating to the transfer of additional information no later than 30 September 2021.


Categories:
Tags:

Kategorie

  • Tisková zpráva (20)
  • Tipy a triky (18)
  • Platební terminály (16)
  • Terminál v mobilu (13)
  • Trendy a novinky (11)
  • Legislativa (10)
  • Platební brána (10)
  • Doplňkové služby (7)
  • Rozhovor (4)
  • Příběhy zákazníků (3)
  • CSR (3)

Štítky

Platební brána Dobrovolnictví EET Elektromobilita a nabíjecí stanice GP webpay IT Karty neberu Kryptoměny Flexibilní financování Marketplace Terminál v mobilu Merchant Portal Mýty o kartách Neziskové organizace Partneři Průzkum PSD2 Státní správa Platební terminály GP tom Donátorský totem Trendy Tisková zpráva Útrata

Podpora

Přihlásit se do zákaznického portálu:

Marketplace


Nonstop technická podpora:

+420 267 197 777

 

facebook  Sledujte nás na Facebooku

O společnosti

Poznejte Global Payments

Kontakty a média

Partnerská spolupráce

Kariéra

Naše produkty

Platební terminály

Platební brána

Terminál v mobilu

Doplňkové služby

Řešení podle oboru

Restaurace, bary a kavárny

Hotely a ubytovací služby

Maloobchodní prodej

Svobodná povolání

Služby

Města a obce

Doprava a spedice

Sportovní zařízení

Akce a festivaly

Mohlo by vás zajímat

Doplňky a pluginy

Shoptet

Blog

MIF++

Slovník pojmů

Hledám...

Chci začít brát karty

Chci změnit poskytovatele

Global Payments je obchodní značka společnosti Global Payments s.r.o., podnikající na území České republiky se sídlem V Olšinách 626/80, Strašnice, 100 00 Praha 10, Česká republika, IČ: 042 35 452, zapsaná v Obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 244453. Společnost Global Payments s.r.o. je jako platební instituce zapsána na seznamu poskytovatelů vedeném Českou národní bankou, oprávněna poskytovat platební služby ve smyslu zákona č. 370/2017 Sb., o platebním styku, v platném znění. Dohled nad společností Global Payments s.r.o. v oblasti poskytování platebních služeb vykonává Česká národní banka.

© 2025 Global Payments Inc.Všechna práva vyhrazena. Všechny ostatní zde identifikované nebo zmíněné ochrané známky, názvy produktů a loga jsou majetkem příslušných vlastníků.

  • Podmínky webových stránek
  • Ochrana osobních údajů
  • Cookie Settings
  • GDPR