Co je Marketplace?
Marketplace je webový portál podobný aplikacím internetového bankovnictví. V rámci portálu Marketplace získáváte okamžitý kompletní přehled a kontrolu nad nastavením vašeho účtu v Global Payments. Máte možnost jednoduše realizovat změny nastavení, požádat o další služby nebo zadat jakýkoliv jiný požadavek na Global Payments.
Jaké jsou výhody Marketplace?
K čemu Marketplace slouží a co vše umožňuje?
Jak získám přístup do Marketplace?
Obchodník (jednatel firmy) obdrží uvítací email se svým vlastním personalizovaným odkazem pro přístup do portálu. Kliknutím na odkaz si v jednoduchých krocích vytvoříte své přihlašovací jméno a heslo. O zaslání uvítacího emailu do Marketplace můžete také požádat vašeho obchodního zástupce, popřípadě nás kontaktovat přes zákaznickou linku.
Alternativní způsob:
Na stránce www.mygp.cz se můžete zaregistrovat do Marketplace. Jednatel firmy zadá základní identifikační údaje (IČO, jméno, příjmení a číslo občanského průkazu), které jsou uvedené ve smlouvě s Global Payments. Po úspěšné verifikaci všech těchto údajů v našich databázích si v jednoduchých krocích vytvoříte své přihlašovací jméno a heslo. V případě, že při verifikaci údajů nenajdeme shodu u jednoho či více údajů, máte možnost požádat o přístup prostřednictvím požadavku o asistenci. Po zpracování požadavku vás budeme kontaktovat a váš požadavek dořešíme telefonicky.
Jak často se údaje o nastavení produktů a služeb v Marketplace aktualizují?
Aktualizace dat v Marketplace probíhá 1x za den, a to v časných ranních hodinách.
Je přístup do Marketplace zpoplatněn?
Přístup do portálu Marketplace je zdarma.
Jak se ukládají a odesílají jednotlivé změny provedené v portálu Marketplace?
Všechny změny, které byly provedeny a uloženy během jednoho přihlášení do portálu, se automaticky přiřadí do jednoho požadavku (tiketu) a odešlou na zpracování jakmile se uživatel z portálu odhlásí. To znamená, že po odhlášení a opětovném přihlášení do portálu se každá další změna bude odesílat jako nový požadavek (tiket).
Upozornění: Jednotlivé požadavky (tickety) se řeší postupně, v pořadí v jakém byly zadány, a není možné měnit pořadí zpracování jednotlivých požadavků.
Kdo z mé firmy může dostat oprávnění přístupu do Marketplace?
Na začátku má přístup do Marketplace pouze jednatel firmy. Může však v Marketplace požádat o vytvoření nového uživatelského konta, přes které bude ke službě přistupovat jiný uživatel. Tento požadavek se vytváří v záložce "Zadat speciální požadavek". Následně se zvolí možnost "Vytvořit nového uživatele", kde bude klient vyzván k zadání základních kontaktních údajů nového uživatele. Pokud je nový uživatel jednatelem společnosti, získá roli jednatel společnosti (statutár). Pokud nikoli, získá roli běžného uživatele.
Jaké uživatelské role jsou v Marketplace definovány?
Jednatel společnosti (statutár) - role je přidělena pouze jednatelům společnosti a poskytuje plná práva v nastavování produktů a služeb.
Běžný uživatel - tuto roli získává každý nový uživatel, který není jednatelem společnosti. Tento uživatel má také přístup k nastavení produktů a služeb, avšak jakákoli významná změna uložená tímto uživatelem je odeslána ke schválení jednateli společnosti. Zároveň tento uživatel nemá přístup k osobním údajům (KYC data) jednatelů.
Upozornění: Pokud je vyžadováno schválení konkrétního požadavku běžného uživatele jednatelem, nebude tento požadavek (tiket) zaslán ke zpracování do Global Payments, dokud nedojde ke schválení takového požadavku jednatelem.
Kde si mohu prohlížet seznam mých požadavků zadaných v Marketplace?
Seznam jednotlivých požadavků (ticketů) si jednoduše zobrazím v "Centru zpráv".
Jaký je rozdíl mezi Marketplace a Merchant portálem?
Marketplace je online portál, který vám poskytuje kompletní přehled a kontrolu nad nastavením vašeho účtu v Global Payments. Máte možnost jednoduše realizovat změny nastavení, požádat o další služby nebo zadat jakýkoliv jiný požadavek na Global Payments.
Merchant portál je aplikace, která vám poskytuje úplný přehled o všech vašich transakcích a platbách, které proběhly přes váš platební terminál nebo platební bránu GP webpay.
Budu moct po aktivaci Marketplace nadále používat i Merchant portál?
Ano, oba systémy budou pro klienty i nadále dostupné.
Jak se dostanu z Marketplace do Merchant portálu?
Marketplace umožňuje velmi jednoduchý a přímý přístup do Merchant portalu bez nutnosti zadávat znovu přihlašovací jméno a heslo. Systém si spáruje uživatelský účet Merchant portálu s uživatelským účtem v Marketplace a každé další přihlášení již bude probíhat plně automaticky.
Funguje Marketplace i na mobilním zařízení?
Ano, portál Marketplace je designovaný tak, aby se přizpůsobil jakékoli velikosti obrazovky, takže ho plnohodnotně můžete využívat i na vašem mobilním telefonu nebo tabletu.
Kde si mohu spravovat služby, které přímo nesouvisí s akceptací plateb, jako je např. GP analytics nebo Maxima pojištění?
Přístup k těmto službám a jejich nastavením jednoduše najdete pod ikonou "Moje služby".
Jaké jsou systémové požadavky na přístup do Marketplace?
Jedinou podmínkou je mít webový prohlížeč minimálně v níže uvedených verzích - Internet Explorer 8, Google Chrome V28, Apple Safari v6.0.5, Firefox V22.
Pokud mám více firem, mohu je všechny spravovat v Marketplace pod jedním uživatelským účtem?
Ano, všechny firmy je možné zpřístupnit přes jeden uživatelský účet, tedy pod jedno přihlašovací jméno a heslo do Marketplace. Uživatel si jen musí při párování každé další firmy zvolit možnost spárování s již existujícím uživatelským účtem.
Jak často je potřeba měnit heslo do aplikace Marketplace?
Heslo je nutné měnit každých 80 dní.