Co je služba Flexibilní financování?
Flexibilní financování je nová finanční služba, která je unikátní ve způsobu splácení a též v rychlém vyřízení. Co to znamená? Půjčku automaticky splácíte dopředu sjednaným procentem z tržeb, které Vám zaplatí Vaši zákazníci přes platební terminál. Žádné pevné splátky, podle výše tržeb se odvíjí též výše splátek.
Jedná se o nový koncept?
Ano. Global Payments, ve spolupráci se společností Liberis, představuje tuto službu jako první svého druhu v České republice. V zahraničí má služba již několik let mnoho spokojených zákazníků.
Kolik si mohu půjčit?
Služba Flexibilní financování je vhodná zejména pro menší a střední firmy a též podnikatele, kterým pomůže s financováním ve výši od 70 tis. Kč až po 1 700 000 Kč. Částka k financování se odvíjí od průměrných tržeb realizovaných přes platby platebními kartami. Můžete si půjčit až do výše 100% Vašeho průměrného měsíčního obratu. Pokud Váš průměrný měsíční obrat na kartách činí např. 100 tis. Kč, můžete si požádat o financování ve výši 70 tis. – 100 tis. Kč.
Jaké jsou předpoklady pro podání žádosti?
Pokud alespoň 4 měsíce aktivně využíváte pro úhradu kartou na provozovnách platební terminál a Váš průměrný měsíční obrat přes platební terminály (či platební bránu) činí alespoň 70 tis. Kč, pak splňujete základní předpoklady pro podání žádosti o financování.
Proč je zapotřebí mít platební terminál?
Flexibilní financování je financování postavené na základě budoucích transakcích Vašich zákazníků realizovaných akceptací platebních karet. Splátky se jednoduše automaticky strhávají z každé takové jednotlivé karetní transakce. Nemusíte tak měsíčně myslet na posílání splátek.
Jak může zákazník reklamovat transakci?
Pokud zákazník reklamuje kartovou transakci, která byla provedena prostřednictvím služby DCC, kartová společnost Visa nebo Mastercard provede převod transakce z domácí měny držitele karty na české koruny předtím, než vám reklamovanou částku strhneme z vašeho bankovního účtu. Vzhledem k rozdílům ve směnném kurzu se může konečná částka stržené platby lišit od hodnoty původní transakce v českých korunách.
V takových případech vás budeme předem písemně informovat, než dojde ke stržení částky z vašeho účtu.
Jak zákazníkovi nejlépe doporučit DCC?
K propagaci služby DCC můžete například říci zákazníkovi:
Jak se stanovuje směnný kurz?
Směnný kurz stanovuje pro každý den společnost Global Payments. Pro transakce kartami vydanými v evropských zemích se uplatní vždy kurz ECB (Evropské centrální banky). Daný kurz pak platí pro veškeré transakce prostřednictvím služby DCC na vašem platebním terminálu.
Tento kurz se zobrazuje vždy před provedením transakce na terminálu. Po dokončení transakce je též uvedený i na účtence.
Jaké měny je možné přes DCC přijímat?
Podporujeme desítky měn a pořád přidáváme další. Pokud je karta vydaná v měně, která je podporovaná, sám terminál to rozpozná a nabídne zákazníkovi možnost volby měny.
Je možné u DCC transakce provést předautorizaci?
Službu DCC lze využít také u transakcí, které vyžadují tzv. předautorizaci, například na počátku ubytování v hotelu nebo při zapůjčení automobilu.
Zákazníkovi se v takovém případě zobrazí aktuální směnný kurz pro službu DCC a také částka převedená do příslušné měny. Je nutné zákazníka upozornit, že konečný směnný kurz služby DCC a částka v jeho domácí měně se stanoví až při dokončení transakce po odhlášení se z hotelu nebo ukončení služby.
Ještě při odhlášení se mohou zákazníci rozhodnout službu DCC nevyužít. Pokud se tak stane, musejí se dostavit k recepci (daného hotelu či půjčovny automobilů).
Jak probíhá DCC transakce na terminálu?
Služba DCC je umožněna pro transakce typu Prodej (vč. Quasi-cash), Refundace, Předautorizace a Dokončení předautorizace. Služba DCC není umožněna pro prodej s Cash Back. V případě zahraniční platební karty se držiteli zobrazí částka transakce v lokální měně obchodníka a domácí měně zákazníka. Na displeji se zobrazí současně kurz a výše poplatku (Markup).
Podívejte se na instruktážní video, jak postupovat při DCC transakci.
Jak probíhá vrácení platby?
Pokud vracíte zákazníkovi peníze z transakce, která proběhla kartou s využitím služby DCC, musíte zadat částku v korunách a poté dle pokynů zvolit možnost DCC. Vždy si zkontrolujte účtenku a ujistěte se, že původní transakce proběhla prostřednictvím služby DCC.
Vzhledem k rozdílům ve směnném kurzu se může konečná vrácená částka, kterou držitel karty obdrží, lišit od hodnoty původní transakce v jeho domácí měně. Před zahájením refundace je nutné na tuto skutečnost zákazníka upozornit.
Jak získám přístupové údaje?
Přístupové údaje jste od nás obdrželi mailem po podpisu smlouvy nebo aktivaci služby. E-mail vám byl odeslán z adresy [email protected]. Zkontrolujte došlou poštu v e-mailu, který jste uvedli jako kontaktní do smlouvy o akceptaci karet s Global Payments. Zkontrolujte si také spam a hromadnou poštu. Pokud jste e-mail i přesto nenašli, použijte formulář na stránce nebo napište na adresu [email protected]. Ozveme se vám do 24 hodin.
Na co všechno slouží GP analytics?
Část Analytics vám pomůže odpovědět na otázky:
Část Benchmark porovná vaši výkonnost s konkurencí v okolí:
Co znamenají noví a vracející se zákazníci?
V části Analytics je pro toto srovnání klíčové období 12 měsíců. Zákazníci, kteří v tomto období nakoupili poprvé, jsou v reportu označeni jako noví. Naopak zákazníci, kteří za 12 měsíců nakoupili vícekrát, jsou označeni jako vracející se.
V části Benchmark je sledováno období jeden měsíc. Zákazníci, kteří v průběhu měsíce nakoupili poprvé, jsou v reportu označení jako noví. Zákazníci, kteří v průběhu měsíce nakoupili vícekrát, jsou označeni jako vracející se.
Jaká data jsou analyzována v GP analytics?
V reportech jsou zahrnuta data o platbách na vašich platebních terminálech, či platební bráně. V části Benchmark jsou zahrnuta i anonymizovaná data od vašich konkurentů.
Kteří konkurenti jsou zahrnuti do analýzy a proč?
Pro srovnání s výkonností vašeho podnikání byli vybráni vaši konkurenti působící ve stejném odvětví a stejné oblasti jako vaše provozovny. Detailní informace o zahrnutých konkurentech vám však nemůžeme poskytnout vzhledem k evropské legislativě GDPR.
Jak často se data aktualizují?
Aktualizace dat v části Analytics probíhá denně. V reportech uvidíte proto jako nejnovější data, data za předešlý den. Část Benchmark je aktualizována měsíčně vždy kolem 15. v měsíci.
Jaké nejdelší časové období si mohu zobrazit?
V aplikaci jsou k dispozici data za poslední 2 roky.
Kam se mohu obrátit s dotazem?
Na linku podpory +420 267 197 777 nebo e-mailem na [email protected].