Global Payments s.r.o.

je dceřiná společnost Global Payments Inc. a Erste Group Bank AG (Erste Group), předního poskytovatele finančních služeb ve střední a východní Evropě. Zaměřuje se především na zpracování akceptace karet a platební služby v České republice, na Slovensku a v Rumunsku.


Global Payments s.r.o.

V Olšinách 626/80, Strašnice 
100 00 Praha 10, Česká republika 

IČ: 04235452 
DIČ: CZ04235452 
Spisová značka: C 244453 vedená u Městského soudu v Praze 

Technická podpora
V Global Payments nabízíme bezplatnou službu technické podpory, která je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. K dispozici je vám technická a procesní podpora, včetně otázek týkajících se aplikací, dotazů na vybavení a dotazů ohledně školení.

Neváhejte se na nás obrátit na nonstop zákaznické lince +420 267 197 777.

Nejčastější otázky

Vaši žádost o terminál vyřídíme do 48 hodin. Obchodní oddělení Global Payments vás během této doby kontaktuje, domluví si s vámi osobní schůzku a během ní vám sestaví nabídku na míru – dle vašich preferencí, obratu, počtu transakcí a toho, na jakém místě chcete platební řešení využívat (jiný typ platebního terminálu se hodí do prodejny, jiný do restaurace a jiný do terénu). Na pomoc je tu také technik GP, který dokáže zhodnotit, jaký terminál bude nejlepším řešením pro místo, kde ho chcete používat.
Restart platebního terminálu provedete současným stisknutím žlutého tlačítka a tečky. Obě tlačítka podržte na přibližně 2 vteřiny. Pokud by se platební terminál sám nezapnul, podržte zelené tlačítko.
TID = ID zařízení. Každý platební terminál má přidělené své identifikační číslo.
Číslo platebního terminálu se zobrazuje na displeji platebního terminálu. Jedná se o šestimístné číslo. Tiskne se i na každou účtenku a uzávěrku s označením ID zařízení.
Proplácení je závislé na nastavení uzávěrky vašeho platebního terminálu. Uzávěrka systému je v Global Payments stanovena na 22:45. To znamená , že pokud máte nastavenou uzávěrku do času 22:45, všechny transakce budou zpracovány a proplaceny následující den. Pokud máte nastavenou uzávěrku později, všechny transakce budou zpracovány a proplaceny o den později, tedy 2 dny po uzávěrce.
Zavolejte na call centrum Global Payments a připravte si číslo terminálu, které najdete na jakékoli starší účtence nebo uzávěrce, kterou terminál vytiskl, nebo také na displeji platebního terminálu. Číslo terminálu do Omnitrackeru (případně TMS) a zkontrolujte s operátorem adresu, kde má být terminál umístěn. Následně vyzkoušíte restart terminálu. Pokud se terminál nepovede zrestartovat, nadiktujete jméno a telefon a ozve se vám do 120 minut technik, který se s vámi domluví na termínu opravy terminálu.
Výhradně elektronické výpisy ve formátu PDF (.pdf) nebo Ecxel (.xlsx), které si můžete stáhnout v Merchant Portal na adrese https://gpnmerchant.com/mportal nebo si zde můžete nastavit jejich zasílání na e-mail.
Faktura se nehradí, poplatek EET vám bude automaticky odečten z následujících transakcí platebními kartami.
Cena za zpracovanou transakci se skládá ze tří částí a toto rozdělení je požadováno legislativou Evropské Unie:
1. Mezibankovní poplatek: Provize, kterou obdrží konkrétní bankovní instituce, která vydala příslušnou platební kartu použitou k nákupu.
2. Poplatek karetní společnosti: Provize, kterou obdrží konkrétní karetní společnost (např. VISA nebo Mastercard), u níž je platební karta vedena a která zpracovala tuto platbu.
3. Poplatek dodavateli platebního terminálu: Slouží k pokrytí nákladů spojených s platebním terminálem a s poplatky, jež jsou rozděleny mezi bankovní instituce a ostatní společnosti podílející se na zprostředkováním konkrétní platební transakce, včetně připsání platby na váš účet jakožto obchodníka.
Všechny tyto 3 typy poplatků vybírá od obchodníka dodavatel platebního řešení (terminálu), avšak pouze ten třetí si ponechává na pokrytí svých nákladů a své marže. První dva poplatky odvádí dodavatel platebního řešení v plné výši vydavatelské bance a karetní společnosti. Finální výše poplatku stanovuje Global Payments individuálně pro každého jednotlivého obchodníka používajícího platební terminál.
Nemusíte. Můžete si vybrat jakéhokoliv poskytovatele na trhu. Terminál i webová platební brána jsou na bankovním účtu nezávislé. Pouze pokud je poskytovatelem platebního terminálu/webové platební brány samotná banka, je ve většině případů požadováno mít zde i bankovní účet a někdy i další služby, které mohou stát desítky až stovky korun měsíčně navíc. Nikdo by vás k tomu ale neměl nutit.
Za pronajatý platební terminál platíte pravidelně každý měsíc fixní částku. Neřešíte majetek v účetnictví a odpisy. Výhodou pronájmu je jeho okamžitá výměna při poruše. Měsíční poplatek za pronájem zahrnuje také možnost využívat oddělení zákaznické péče nonstop, softwarové updaty, monitoring správného chodu zařízení atd. V závislosti na vašem obratu nebo marketingových akcích může být poplatek za pronájem platebního terminálu i nulový. Za pořízení platebního terminálu zaplatíte jednorázový poplatek. Jelikož je to váš majetek, musíte to řešit v rámci vašeho účetnictví a odpisů. Nikdo se vám o platební terminál nestará, nárok na servis není v ceně zařízení. Jakékoli softwarové updaty je nutné objednat a zaplatit. V případě reklamace se může stát, že budete až 30 dní bez zařízení, a budete tak přicházet o zisk. Nárok nemáte ani na monitoring správného chodu zařízení, o poruše se tedy dozvíte až při použití platebního terminálu, nikoli zavčas předtím.
Řešením, které nabízí Global Payments, jsou takzvané PUSH platby, které fungují následovně: obchodník vygeneruje platební příkaz na určitou částku (takzvaný platební link) a zašle ho na e-mailovou adresu svého zákazníka. Zákazník následně klikne na odkaz v e-mailu, který ho přesměruje na zabezpečenou platební bránu. Tam provede transakci (platbu kartou) v zabezpečeném prostředí. Údaje o platební kartě nejsou nikdy sdílené přímo s obchodníkem. Obchodníkovi se platba připíše na jeho účet stejně, jako kdyby přijal platbu kartou na terminálu nebo v e-shopu. Platby touto cestou lze přijímat i odkudkoliv ze zahraničí.
Společnost Global Payments je certifikovaným personalizačním centrem společností Visa a Mastercard. Čipové karty pro banky: GP nabízí kompletní výrobu čipových karet od A po Z. Tedy od dodání plastových kartiček přes tvorbu potřebných dat až po finální personalizaci a rozeslání karet klientům.

Hledáte něco jiného?

V Global Payments nabízíme širokou škálu platebních řešení různé typy platebních terminálů i platby on-line, které sami vyvíjíme. Naši zákazníci mají všechny technologické novinky k dispozici jako první.