Nejvýnosnější období roku je tu a váš e-shop by podle toho měl vypadat. Lákavé zboží, atraktivní vánoční nabídka, přehledný, jasné ceny, bezproblémové placení a expresní doprava. Jak toho dosáhnout vám poradí naše expertka na prodej po internetu Petra Blachová.
Neplatné kódy: Zákazníka může odradit, když vidí výrazně propagované slevy, ale kód na uplatnění slevy buď nefunguje (např. platí jen pro danou kategorii zboží / od určité výše objednávky), nebo ho vůbec nemá k dispozici.
Kvantitativní slevy (3+1, 4+1): Zvažte alternativní slevy, které neomezují množství nakupovaného zboží, protože stávající zákazník už vašeho zboží může mít dost a nový zákazník k vám nemá ještě důvěru. Navíc, u žádaných produktů hrozí rychlé vyprodání oblíbených velikostí či variant - to může zákazníka odradit.
Nedostatek informací: Zákazníci potřebují dostatek informací o produktu (např. složení, alergeny, materiál, šarže, rok výroby, tabulky velikostí, manuály). Nepřítomnost těchto informací nutí zákazníka hledat je jinde, kde může najít i lepší nabídku.
Ceny pro B2B a B2C: Jasně komunikujte ceny pro konečné zákazníky včetně DPH. Informace o DPH až v košíku může nepříjemně překvapit!
Vysoké poštovné: Drahé poštovné je častým důvodem pro opuštění košíku. Zvažte nabídku dopravy zdarma od určité ceny objednávky nebo alespoň předem informujte o ceně dopravy.
Omezená doprava: Nenabízíte dostatek výdejních míst, nebo si myslíte, že ano, ale jen nemáte aktuální plugin pro všechny výdejny, a tím pádem zákazník tu svou nenašel. Pohlídejte si aktualizace i nastavení přímo u dopravce.
Komplikovaná rezervace: Složitý rezervační systém odradí potenciální zákazníky. Zjednodušte proces rezervace a dejte na web srozumitelné ceny.
Nedostatek platebních metod nebo zbytečně moc možností: Umožněte zákazníkům platit tak, jak jim to vyhovuje. Nabídněte nejpopulárnější platební metody (například přes platební bránu GP webpay) a méně používané schovejte pod rozbalovací nabídku nebo je v nastavení vypněte, ať se nemusí zákazník dlouho rozhodovat.
Prodej všeho, co generuje zisk (např. pojištění, splátky, prodloužené záruky): Přehlcení zákazníka doplňkovými službami může vést k tomu, že z vašeho e-shopu odejde bez nákupu. Nabídněte pouze u zboží, když to dává smysl, ale nenuťte zákazníkovi všechno.
Nákup by měl být hračka, ne hledání jehly v kupce sena. Zamyslete se nad těmito body a dejte si před Vánoci e-shop do pořádku.