• Hlavní strana
  • O nás
  • Blog
  • Partnerská spolupráce
  • Kontakty
  • Merchant portal
  • Přihlásit se
  • Platební terminály
      • Platební terminály
      • O platebních terminálech
      • Zažádejte si o platební terminál ještě dnes.
      • Začínám s terminálem
      • Pokud s terminálem začínáte, rádi vám poradíme.
      • Mám zkušenost s terminálem
      • Jestli hledáte nového poskytovatele, jste tu správně.
      • Podle oboru podnikání
      • Vyberte si terminál podle typu vašeho podnikání.
      • Poslat terminál kurýrem
      • Terminál v obchodě do 2 dnů.
      • Katalog terminálů
      • Vyberte si zařízení podle vaší potřeby.
      • Terminál Plus
      • Přijímejte všechny typy plateb včetně hotovosti i poukázek.
      • Samoobslužná řešení
      • Vestavěné platební terminály pro samoobslužné boxy, parkoviště, čerpací stanice a další.
  • Platební brána
      • Platební brána
      • Platební brána pro e-shopy
      • Objevte funkce, které nabízí naše platební brána.
      • Jak integrovat platební bránu GP webpay
      • Stáhněte si pluginy a podívejte se na způsoby integrace GP webpay do vašeho e-shopu.
      • Platební link
      • Posílejte platební link přes SMS nebo vytvořte QR kód.
      • Click to Pay
      • Konec přepisování čísel z karet. Vyzkoušejte novinku.
      • Odložené platby
      • Zvyšte obraty svého e-shopu díky Odloženým platbám přes Twisto
  • Terminál v mobilu
      • Terminál v mobilu
      • O terminálu v mobilu
      • Zjistěte více, jak aplikace funguje.
      • Tap to Pay na iPhone
      • Přijímejte bezkontaktní platby iPhonem.
      • GP tom Plus
      • Rozšířená verze aplikace GP tom s katalogem produktů a dalšími novými funkcemi.
      • QR platba účtem
      • Zobrazte QR kód pro platbu účtem na displeji
      • Manuál k aplikaci
      • S aplikací začínáte nebo hledáte jaké zařízení je podporované?
      • Často kladené otázky
      • Nejčastěji kladené otázky a odpovědi.
  • Doplňkové služby
      • Doplňkové služby
      • Přehled doplňkových služeb
      • Pořiďte si k vašemu produktu i další služby.
      • DCC: Dynamická konverze měny
      • Umožněte zahraničním zákazníkům zaplatit v jejich měně.
      • Flexibilní financování
      • Financování, které se splácí přes terminál.
      • GP analytics
      • Opřete svá rozhodnutí o čísla.
      • PCI DSS
      • Předcházejte nebezpečí úniku kartových údajů.
      • Acquiring+
      • Archivujte účtenky z terminálu a ušetřete.
      • Global Payments Care
      • Terminál vám vyměníme bez otázek, zadarmo a to i opakovaně.
      • Nabíjecí stanice pro elektromobily
      • Zařídíme vám nabíjecí stanici přímo před vaším podnikem.
      • Loyalty
      • Věrnostní program pro vaše zákazníky.
      • Autoasistence
      • Spolehlivá pomoc na cestách pro všechny vaše vozidla.
  • Podpora
      • Podpora
      • Zákaznický portál Marketplace
      • Váš nový online portál pro správu produktů a služeb 24/7.
      • Centrum zákaznické podpory
      • Získejte další informace o produktech a službách.
      • Doplňkové služby
      • Nejčastější otázky a odpovědi k doplňkovým službám.
      • Platební terminál
      • Přijímání plateb, zaúčtování, reklamace a mnohé další.
      • Platební brána GP webpay
      • Nejčastější otázky a odpovědi k platební bráně.
      • Terminál v mobilu
      • Aplikace GP tom a jak s ní pracovat.
      • Merchant Portál
      • Stahujte si výpisy a informace o transakcích.
      • MIF++
      • Jak funguje transparentní účtování?
      • Důležité dokumenty
      • Obchodní podmínky, reklamační řád, sazebník poplatků.
  • Platební terminály
      • Platební terminály
      • O platebních terminálech
      • Zažádejte si o platební terminál ještě dnes.
      • Začínám s terminálem
      • Pokud s terminálem začínáte, rádi vám poradíme.
      • Mám zkušenost s terminálem
      • Jestli hledáte nového poskytovatele, jste tu správně.
      • Podle oboru podnikání
      • Vyberte si terminál podle typu vašeho podnikání.
      • Poslat terminál kurýrem
      • Terminál v obchodě do 2 dnů.
      • Katalog terminálů
      • Vyberte si zařízení podle vaší potřeby.
      • Terminál Plus
      • Přijímejte všechny typy plateb včetně hotovosti i poukázek.
      • Samoobslužná řešení
      • Vestavěné platební terminály pro samoobslužné boxy, parkoviště, čerpací stanice a další.
  • Platební brána
      • Platební brána
      • Platební brána pro e-shopy
      • Objevte funkce, které nabízí naše platební brána.
      • Jak integrovat platební bránu GP webpay
      • Stáhněte si pluginy a podívejte se na způsoby integrace GP webpay do vašeho e-shopu.
      • Platební link
      • Posílejte platební link přes SMS nebo vytvořte QR kód.
      • Click to Pay
      • Konec přepisování čísel z karet. Vyzkoušejte novinku.
      • Odložené platby
      • Zvyšte obraty svého e-shopu díky Odloženým platbám přes Twisto
  • Terminál v mobilu
      • Terminál v mobilu
      • O terminálu v mobilu
      • Zjistěte více, jak aplikace funguje.
      • Tap to Pay na iPhone
      • Přijímejte bezkontaktní platby iPhonem.
      • GP tom Plus
      • Rozšířená verze aplikace GP tom s katalogem produktů a dalšími novými funkcemi.
      • QR platba účtem
      • Zobrazte QR kód pro platbu účtem na displeji
      • Manuál k aplikaci
      • S aplikací začínáte nebo hledáte jaké zařízení je podporované?
      • Často kladené otázky
      • Nejčastěji kladené otázky a odpovědi.
  • Doplňkové služby
      • Doplňkové služby
      • Přehled doplňkových služeb
      • Pořiďte si k vašemu produktu i další služby.
      • DCC: Dynamická konverze měny
      • Umožněte zahraničním zákazníkům zaplatit v jejich měně.
      • Flexibilní financování
      • Financování, které se splácí přes terminál.
      • GP analytics
      • Opřete svá rozhodnutí o čísla.
      • PCI DSS
      • Předcházejte nebezpečí úniku kartových údajů.
      • Acquiring+
      • Archivujte účtenky z terminálu a ušetřete.
      • Global Payments Care
      • Terminál vám vyměníme bez otázek, zadarmo a to i opakovaně.
      • Nabíjecí stanice pro elektromobily
      • Zařídíme vám nabíjecí stanici přímo před vaším podnikem.
      • Loyalty
      • Věrnostní program pro vaše zákazníky.
      • Autoasistence
      • Spolehlivá pomoc na cestách pro všechny vaše vozidla.
  • Podpora
      • Podpora
      • Zákaznický portál Marketplace
      • Váš nový online portál pro správu produktů a služeb 24/7.
      • Centrum zákaznické podpory
      • Získejte další informace o produktech a službách.
      • Doplňkové služby
      • Nejčastější otázky a odpovědi k doplňkovým službám.
      • Platební terminál
      • Přijímání plateb, zaúčtování, reklamace a mnohé další.
      • Platební brána GP webpay
      • Nejčastější otázky a odpovědi k platební bráně.
      • Terminál v mobilu
      • Aplikace GP tom a jak s ní pracovat.
      • Merchant Portál
      • Stahujte si výpisy a informace o transakcích.
      • MIF++
      • Jak funguje transparentní účtování?
      • Důležité dokumenty
      • Obchodní podmínky, reklamační řád, sazebník poplatků.
  • Platební terminály
    • Nabidka POS
    • O platebních terminálech
    • S terminály začínám
    • Katalog terminálů
    • Přejděte k nám
    • Terminál Plus
    • Podle oboru podnikání
    • Poslat terminál kurýrem
  • Terminál v mobilu
    • Aplikace GP tom
    • Tap to Pay na iPhone
    • QR platba účtem
    • Manuál k aplikaci
    • Často kladené otázky
    • GP tom Plus
  • Platební brána
    • Platební brána GP webpay
    • Doplňky a pluginy
    • Platební odkaz
    • Odložené platby
  • Doplňkové služby
    • Přehled doplňkových služeb
    • Nabíjecí stanice pro elektromobily
    • GP analytics
    • Flexibilní financování
    • Loyalty
    • Dynamická konverze měny
    • Archivování účtenek
    • Global Payments Care
    • PCI DSS
    • Autoasistence
  • Podpora
    • Marketplace
    • Centrum podpory
    • Nejčastější otázky k terminálu
    • Nejčastější otázky o GP webpay
    • Nejčastější otázky k GP tom
    • Důležité dokumenty
    • Přihlášení do Merchant Portálu
  • Přihlásit se do portálu | Marketplace
Hledám 
platební terminál, platební brána, flexibilní financování

E-shop není půjčovna – jak se vyhnout vracení zboží?

7. 1. 2024

Patrik Jokl si postavil byznys na tom, že pomáhá e-shopům prodávat vrácené zboží. Dělá to velmi dobře, první milion si vydělal ještě svými 18. narozeninami, jeho firma Iprice získala i exkluzivní kontrakt od Amazonu. Zde jsou jeho tipy, co dělat, abyste měli vratek co nejméně.

banner

Co můžete poradit průměrnému majiteli e-shopu?

Základ je správný popis zboží, to je naprostý základ. Správně i popsat kvalitu zboží, pokud není nové, je rozbalené nebo bazarové. To je alfa a omega, popsat, jestli je to použité, poškrábané, nebo co s tím je. Aby lidé nebyli překvapení.

Nezbytné jsou kvalitní fotografie. To je třeba často u textilu. Lidé na fotce vidí červené vločky, ale v reálu to pak vypadá jinak. Stávalo se nám to u dodavatelů povlečení. Ty fotky nebyly dost dobře nafocené a lidé očekávali jiný vzor, než dostali. A samozřejmě nám to potom vraceli.

A zásadní je vyřídit objednávku hned. Rychlost dodání má také velký vliv, protože lidé si kolikrát nákup rozmyslí, zboží už nechtějí, nebo si ho koupí někde jinde. Hodně lidí dělá to, že si koupí jeden produkt z více e-shopů a převezmou si jenom ten, který jim dojde jako první.

A jak třeba motivovat samotné nakupující, aby si zboží nechali a nevraceli ho tolik?

My se snažíme lidi motivovat tím, že pokud se zbožím nejsou spokojeni, nelíbí se jim, tak jim nabízíme nějaký slevový kupón. Když si od nás koupíte použitý iPhone a pak reklamujete, že je poškrábaný a chcete ho vrátit, tak radši řekneme“ „Nechte si ho, ale tady máte 1000 korun na další nákup.“ Lidem dáme nějakou kompenzaci a většinou to funguje.

Třeba akumulátorové vysavače, které mají hromadu různých příslušenství – hubic, štětinových nástavců a podobně. A jeden tam chybí, nějaký nástavec na křeslo, nějaký malinkatý. Zákazník volá, že tam ten nástavec nemá. Než aby zboží vrátil, pro nás je jednodušší mu říct: „Ten nástavec stojí na eshopu někde jinde 50 korun, tak si ho objednejte, my vám dáme slevu 100 korun a nevracejte nám ho“.

Teď jsme řešili případ, že paní chyběly sáčky do vysavače v balení, údajně tam měly být. Zákaznici jsme řekli: „Kupte si je, my vám proplatíme 200 korun a nic nám nevracejte“. A pro nás je to samozřejmě jednodušší než to zboží přijmout zpátky. Byť paní nemá pravdu, je spokojená a nic nám nevrací.

Co je při expedici zboží důležité?

Spousta vratek vzniká tím, že se zboží poškodí při přepravě. My jsme třeba měli velký problém v létě, když jsme prodávali zrcadla. I když byla dobře zabalená, tak se často rozbila a nám se většina těch zrcadel vracela. Tak jsme změnili proces balení a najednou se procentuálně snížily vratky o desítky procent.

Jaké zboží se podle vašich zkušeností nejčastěji vrací?

Oblečení a boty. A pak sezonní zboží. Lidé si z nás dělají půjčovnu. V létě si nakoupí akční kamery a pak je do 14 dnů vrací použité, od vody, znečištěné. Teď se nám stal úplně absurdní případ, kdy si pán koupil velký party reproduktor a pak ho přišel vrátit. Paradoxně jsem u toho byl, protože mám kancelář vedle recepce, tak jsem slyšel, že pán ho jde vrátit, že měli svatbu a že už po týdnu nefunguje. Kolegyně řekla, že ho tedy vyzkouší. Pán byl vzteklý, proč ho chce zkoušet. „Jdete ho vrátit, tak ho musíme vyzkoušet.“ Použitý, špinavý, odrbaný, ale reprák fungoval. Tak kolegyně mu říká, že to v tomto stavu nemůže vrátit. „No, já vám to řeknu na rovinu,“ odpověděl. „My jsme ho měli koupený na svatbu jenom s tím, že ho potom vrátíme do 14 dnů.“ A to se děje naprosto běžně.

Jak tomu čelíte?

Podle nového zákona dnes děláme to, že když zákazník vrátí zboží opotřebované, použité nebo nějak poškozené zboží do 14 dnů, tak mu strháváme poměrnou částku, nebo mu nabízíme, že mu ho vrátíme na jeho náklady zpátky. To se nám poměrně daří, protože teď jsme třeba měli akci na tepovače na koberec. Vysávají, tepují, ale jsou poměrně drahé. Říkal jsem kolegyni: „Kontroluj to, budou se vracet do 14 dnů.“ Vrátila se nám jich většina, použitých, špinavých, s odůvodněním, že nevyhovuje. No proč asi? Protože si koupíte vysavač za šestnáct tisíc, vyčistíte si doma koberec a na co ho budete mít doma? Koberec čistíte jednou za rok. Tak jsme jim jednoduše napsali, že je přijmeme do 14 dnů, ale strhneme jim 30 % ceny, nebo si ho vezměte zpátky, když jste ho zcela zjevně použili. A většina lidí si zboží vzala zpátky.

Dělají toto jenom Češi a Slováci, nebo jestli je to napříč všemi státy?

Češi jsou výjimka v tom, že jsou posedlí nákupem na dobírku, ale s oblibou dobírky nepřebírají, což je úplně jiné a horší téma. Ale co se týče vratkovosti, tak dle mého názoru je na tom o hodně hůř Německo. Tam totiž ta laťka je nastavená tak, že spotřebitel je nejvíc a nikdo ostatní už není víc a je naprosto běžné, že na Amazonu si prostě koupí zboží a vrátí ho, nikdo se na nic neptá. Tady máte přepravní štítek, neplatíte dopravu, zboží nám vraťte, my vám dáme peníze nazpátek. Takže Němci jsou v tom ještě horší. Jsou naučení na ten komfort, že můžou i bezplatně vrátit.

Co tedy dělat se zbožím, které e-shop nemůže prodat, protože je třeba lehce poškozené?

Nejjednodušší varianta je navázat spolupráci s iPrice. iPrice si odebere zboží tak jak stojí a leží. Netknuté, naházené na paletě, my si to odvezeme, e-shopu zaplatíme a zboží v našem rekultivačním středisku kompletně očistíme, opravíme, přebalíme a prodáme. A dáme mu druhý život. Ochráníme životní prostředí a zároveň nabídneme zboží za zvýhodněnou cenu.

Takže to funguje tak, že e-shop, kterému se vrátilo nějaké zboží, tak ho dá někam na paletu a vy už se postaráte o zbytek?

Přesně tak. Máme e-shopy, které nám to dají v uvozovkách na palety. My si posíláme kamiony, zaplatíme a zboží už si u nás zpracujeme. Pro ten e-shop je obrovská výhoda, že to nemusí řešit, nemusí platit za recyklaci a zároveň si zlepší cash flow, protože my mu okamžitě zaplatíme. Okamžitě. Takže ten e-shop nemá tisíc palet krámů na skladě, ale dostane od nás ihned zaplaceno. Má prostor, což je v Německu a v dalších zemích dost zásadní věc, protože skladovací prostor není a je strašně drahý, e-shop má okamžitě peníze za to zboží a nemá starosti. Také nemusí nic recyklovat, nemusí evidovat žádné odpady, dá to nám a my se o všechno postaráme.

A pak je samozřejmě varianta číslo dva, což děláme s některými velkými hráči v Evropě, že lidé vrací jejich zboží přímo k nám na adresu. My to tady pro ně rozbalíme, zaevidujeme do jejich systémů, aby ten e-shop mohl vrátit peníze zákazníkovi, ale zboží už zůstává u nás a my to pro ten e-shop znovu prodáme.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Patrik Jokl

Podniká už od svých mladých let, první milion vydělal ještě před plnoletostí. V roce 2006 založil IPRICE RECARE, která se nedávno stala i exkluzivním partnerem Amazonu na zpracování vráceného zboží v ČR. Mimo služby vratkového byznysu založil i eshop iprice.cz s repasovaným zbožím. Působí v Česku, na Slovensku a přes partnera i Německu. Častými zákazníky Iprice jsou Ukrajina, Irán, Dubaj i africké země, prodávají třeba do Konga.

 

 

 

Pět jednoduchých tipů, jak předejít vrácení zboží

  1. Kvalitní fotografie a správný a úplný popis
  2. Rychlé odeslání a doprava, aby si zákazník objednávku nerozmyslel
  3. Pečlivě zabalit, aby se předešlo rozbití
  4. Při nespokojenosti nabídnout slevový kupón
  5. E-shop není půjčovna - při zákonném vrácení do 14 dnů zkontrolovat, zda zboží nebylo používáno. Jinak strhnout 30% z ceny.
Categories: Rozhovor
Tags: Trendy

Kategorie

  • Tisková zpráva (20)
  • Tipy a triky (18)
  • Platební terminály (16)
  • Terminál v mobilu (13)
  • Trendy a novinky (11)
  • Legislativa (10)
  • Platební brána (10)
  • Doplňkové služby (7)
  • Rozhovor (4)
  • Příběhy zákazníků (3)
  • CSR (3)

Štítky

Platební brána Dobrovolnictví EET Elektromobilita a nabíjecí stanice GP webpay IT Karty neberu Kryptoměny Flexibilní financování Marketplace Terminál v mobilu Merchant Portal Mýty o kartách Neziskové organizace Partneři Průzkum PSD2 Státní správa Platební terminály GP tom Donátorský totem Trendy Tisková zpráva Útrata

Podpora

Přihlásit se do zákaznického portálu:

Marketplace


Nonstop technická podpora:

+420 267 197 777

 

facebook  Sledujte nás na Facebooku

O společnosti

Poznejte Global Payments

Kontakty a média

Partnerská spolupráce

Kariéra

Naše produkty

Platební terminály

Platební brána

Terminál v mobilu

Doplňkové služby

Řešení podle oboru

Restaurace, bary a kavárny

Hotely a ubytovací služby

Maloobchodní prodej

Svobodná povolání

Služby

Města a obce

Doprava a spedice

Sportovní zařízení

Akce a festivaly

Mohlo by vás zajímat

Doplňky a pluginy

Shoptet

Blog

MIF++

Slovník pojmů

Hledám...

Chci začít brát karty

Chci změnit poskytovatele

Global Payments je obchodní značka společnosti Global Payments s.r.o., podnikající na území České republiky se sídlem V Olšinách 626/80, Strašnice, 100 00 Praha 10, Česká republika, IČ: 042 35 452, zapsaná v Obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 244453. Společnost Global Payments s.r.o. je jako platební instituce zapsána na seznamu poskytovatelů vedeném Českou národní bankou, oprávněna poskytovat platební služby ve smyslu zákona č. 370/2017 Sb., o platebním styku, v platném znění. Dohled nad společností Global Payments s.r.o. v oblasti poskytování platebních služeb vykonává Česká národní banka.

© 2025 Global Payments Inc.Všechna práva vyhrazena. Všechny ostatní zde identifikované nebo zmíněné ochrané známky, názvy produktů a loga jsou majetkem příslušných vlastníků.

  • Podmínky webových stránek
  • Ochrana osobních údajů
  • Cookie Settings
  • GDPR