Léto je specifické tím, že některé podniky mají nabitou sezonu, jinde je naopak prázdno. Spolu s prezidentkou marketingové asociace POPAI jsme dali dohromady tipy, jak v létě vydělat co nejvíc.
Horko.
Lidé chtějí pít. Postavte ledničku nebo stojan s nápoji a zmrzlinou přímo vedle pokladny nebo vstupních dveří, aby ho zákazníci měli po ruce.
Usnadněte placení.
Více než třetina plateb dnes probíhá mobilem nebo hodinkami. Lidé jsou zvyklí platit kartou i drobné částky, nabídněte jim, že mohou platit kartou i za zmrzlinu. Aktivujte si DCC – platební terminál ukáže zákazníkovi částku v jeho domácí měně. Nemusí tak složitě přepočítávat kurz. Za každou platbu s DCC vy jako obchodník získáte od nás provizi. Více o DCC zde nebo si o výnosu z transakcí přečtěte více v našem článku.
Věci pro venkovní použití.
Zní to jako klišé, ale obměňte sortiment. V létě jsou lidé venku, pořádají grilovačky, chodí k vodě a pečují o zahradu. Nabídněte jim grily, slunečníky, kosmetiku a zahradní potřeby.
Změňte jídelníček.
To samé platí i pro restaurace. Saláty, zmrzliny, domácí limonády. Hutná jídla vyměňte za ryby a zdravé alternativy.
Propagace.
Provozovny, které normálně zmrzlinu v sortimentu nemají, by měly upozornit, že už ji mají a nejlépe jakou, tedy jestli nanuky, kopečkovou, nebo točenou. Reklamní předměty – „Vyžádejte si od svých partnerských dodavatelů reklamní poutače do prodejny i před ni. Mohou to být třeba vlajky, ubrusy, slunečníky atp. Reklama zákazníky osloví a ukáže jim, že pro ně máte něco, co je zajímá,“ radí prezidentka marketingové asociace POPAI Andrea Vozníková.
Nová klientela.
Zaměřte se i na nové zákazníky. Děti mají prázdniny a rodiče neví, jak je zabavit. Uspořádejte třeba dětské dny nebo odpoledne, kde se děti na chvíli zabaví. „Připravte zvýhodněnou dětskou nabídku nebo propagujte dětský sortiment, zejména zmrzliny a zdravější nápoje. Pro menší děti mít v nabídce ovocné kapsičky, což je rychlá svačinka na cesty a maminky ji vnímají jako zdravou. Mějte k zapůjčení i nějaké outdoor /indoor hračky, pokud je provozovna určena k posezení na delší dobu. Kdo nemá, ať zváží, nějakou formu dětského koutku. Mohou stačit omalovánky nebo nějaké stavebnice,“ upozorňuje Andrea Vozníková.
Turisté.
Zaplaví všechna zajímavá místa. Dejte o sobě vědět na sociálních sítích, aby viděli, co zajímavého stojí za návštěvu v jejich vyhlédnuté destinaci. Cyklisté a motorkáři – pokud u vás jezdí lidé na kole, dejte si před obchod stojan i s nářadím a pumpičkou.
Zvířata.
Lidé se musí postarat o své mazlíčky. Podle druhu vašeho podnikání jim můžete nabídnout hlídání či ubytování zvířat, prodej stravy a doplňků nebo třeba vodu a misku žrádla. Před obchod postavte ceduli „Tady můžete občerstvit své miláčky“.
Recenze.
Dbejte na recenze od Googlu, Seznamu a Trip Advisoru. Na sociálních sítích reagujte a odpovídejte v komentářích. Zejména turisté si dopředu zjišťují pověst podniku, jehož služeb hodlají využít.
Kalendář dovolených.
Nezapomeňte zaměstnancům udělat tabulku, kam si vyznačí kdy mají dovolenou, abyste se pak nedostali do situace, že nebudete mít dostatek personálu.