Co dělat, když terminál přestane fungovat? Pomůže restart, nebo mám rovnou volat na technickou linku? Kde najdu číslo? A co když má linka obsazeno? Na všechny tyto otázky vám odpovíme v tomto článku.
Čas od času se stane, že vám platební terminál přestane fungovat. V 90 % případů je příčinou špatné nebo nestabilní internetové připojení. Proto jako první věc vyzkoušejte, zda vám jde internet. Pokud se vše zdá být v pořádku, zkuste přístroj restartovat. Restart se u jednotlivých typů terminálů liší.
Ingenico (tlačítkový) – stiskněte žluté tlačítko a tečku a držte po dobu 2 sekund.
Nexgo – terminál s Androidem a dotykovým displejem (bez tlačítek). Restart je podobný jako u mobilního telefonu. Z levé strany přístroje je tlačítko Vypnout/zapnout. Tlačítko podržte. Na displeji se objeví hláška s volbou Restartovat, stejně jako u mobilního telefonu.
Pax – postup je stejný jako u Nexgo, ale tlačítko je na pravé straně.
Technická linka je nonstop
Když restart nepomůže, zavolejte na technickou linku. Na platebním terminálu, nejčastěji zespodu, byste měli mít nálepku s telefonním číslem na naši podporu. Pokud se nálepka poškodila nebo ji nelze přečíst, naleznete číslo na technickou linku přímo na našich webových stránkách www.globalpayments.cz. Podpora je non stop 24 hodin denně. Pokud vám nedokážeme pomoci po telefonu, přidáme případ technikovi. Ten přijede do čtyř, mimo hlavní města do osmi pracovních hodin (výjimkou jsou terminály PAX, u nichž máme lhůtu do druhého pracovního dne).
Co když je výpadek terminálů?
Ke krátkodobým výpadkům může dojít, v květnu postihl terminály některých z našich klientů výpadek v trvání přes půl hodiny. Za toto narušení vašeho podnikání se omlouváme. Příčiny jsme zjistili a přijali taková opatření, abychom minimalizovali možnost opakování. Přesto nemůžeme nikdy vyloučit, že z nějakého jiného důvodu by mohlo k narušení provozu dojít. Jak budeme reagovat? Ihned po zjištění problému umístíme na naše webové stránky výrazný žlutý pruh s informací, že něco nefunguje a kdy problém vyřešíme. Jakmile poruchu odstraníme, opět vás o tom budeme na webu informovat.
Pokud zjistíte, že vám terminál nefunguje a restart nepomůže, zavolejte na technickou linku. Pokud se vám nepodaří dovolat, zkontrolujte naše webové stránky. Když na nich uvidíte informaci o poruše, nedělejte nic, o problému víme a řešíme ho. Na web vám napíšeme, kdy budou naše služby opět v provozu. Pokud váš dotaz není urgentní, prosíme, napište nám email na [email protected].
Jak zjistit, zda transakce prošla, či ne?
Pokud máte přístup do klientského portálu Merchant Portal, podívejte se do sekce Autorizace, kde uvidíte transakce a jejich stav. Pokud se k Merchant portálu nedostanete nebo chcete mít jistotu, zavolejte nám.
Když dojde k duplicitní transakci, žádný strach, peníze můžeme vrátit přímo na kartu zákazníka.
Nejčastější dotazy
Toto jsou nejčastější otázky, kvůli kterým nám voláte a se kterými vám rádi pomůžeme:
Tisk účtenek – jak si změnit tisk účtenek, když chcete tisknout jenom jednu účtenku, ne dvě.
Změna nastavení – klienti chtějí změnit informace na hlavičce účtenky
Technické dotazy – jak si vytisknout uzávěrku, jak si udělat kopii uzávěrky nebo účtenky
Kontrola transakcí – klienti chtějí ověřit, že platba prošla
Změna přístupů – vygenerování nových přístupů na Merchant portal, Marketplace nebo Nest k archivaci účtenek