Dne 14. 9. 2019 vstoupí v účinnost prováděcí nařízení 2018/389 doplňující směrnici o platebních službách na vnitřním trhu (PSD2) o regulační technické normy (RTS), které mimo jiné upravuje požadavky na silné ověření uživatele, resp. držitele karty, a výjimky z uplatňování silného ověření uživatele.
Aktuální situace v jednotlivých členských státech EU a EHP je taková, že všechny strany karetního systému patrně nebudou do 14. 9. 2019 připraveny splnit požadavky na silné ověření uživatele tak, aby mohlo být dosaženo plné a konzistentní implementace směrnice a prováděcího nařízení v rámci celé EU. V této souvislosti Evropský orgán pro bankovnictví (EBA) společně s národními orgány dohledu (Česká národní banka) zvažují poskytnutí dalšího omezeného času na plnou implementaci.
Rádi bychom Vám v této souvislosti potvrdili, že výše uvedené skutečnosti neovlivní dostupnost platební brány GP webpay. Držitelé karet budou moci i nadále platit kartou a tyto platby nebudou zamítány či blokovány v případech, kdy nedojde k silnému ověření dle PSD2.
Pokud jste úspěšně integrovali na klientské testovací prostředí a implementovali příslušné změny, lze otestované změny implementovat do produkčního prostředí, ale až poté, když obdržíte pokyn z naší strany.
Prosíme, nezavádějte žádné změny do ostrého provozu před tím, než vás budeme kontaktovat!
Zároveň připomínáme, že detailní popis dopadů na e-commerce obchodníky s platební bránou GP webpay vyplývající z požadavků PSD2 RTS naleznete na webu https://www.gpwebpay.cz/PSD2RTS.
Tým Aplikační podpory GPwebpay je kdykoliv připraven zodpovědět vaše dotazy na gpwebpay@gpe.cz.
English version
On September 14th 2019, Implementing Regulation 2018/389 supplementing the Payment Services Directive on PSD2 with Regulatory Technical Standards (RTS) will come into force, which inter alia regulates strong user and cardholder authentication requirements and exceptions to applying strong user authentication
The current situation in individual EU and EEA Member States is that not all parties to the card system are likely to be ready to meet strong user authentication requirements by 14 September 2019 so that full and consistent implementation of the Directive and the Implementing Regulation across the EU can be achieved.
In this context, the European Banking Authority (EBA) together with national supervisors are considering granting further limited time for full implementation.
Further, we would like to confirm that the above will not affect the availability of the GP webpay payment gateway. Cardholders will continue to be able to pay by card and these payments will not be declined or blocked in the absence of strong PSD2 verification.
If you've successfully integrated the client test environment and implemented the changes, you can implement the tested changes in the production environment, but only after you have received instructions from our side.
Please do not make any changes to live operation before we contact you!
Please also note that a detailed description of the impact on e-commerce GP webpay merchants resulting from PSD2 RTS requirements can be found at https://www.gpwebpay.cz/PSDRTS.
The Application Support Team is ready to answer your queries on gpwebpay@gpe.cz.